středa 25. června 2014

Celozrnné skořicovo - mandlové sušenky

Sušenky mě v poslední době začaly dost bavit. Jsou rychlé, jsou dobré a rychle zmizí :-) Takže víte, že máte vždy čerstvé po ruce. V hlavě jsem začala vymýšlet různé varianty a po poradě s dětma jsem vymyslela skořicové s mandličkami. Pokud jsou toto vaše oblíbené chutě, zkuste je s námi :-)

Suroviny: 


180 g másla, 150 g třtinového cukru, 230 g celozrnné mouky, 1 žloutek, 50 g plátků mandliček, 2 lžičky skořice, 1 lžička prášku do pečiva


Změklé máslo si nejprve utřeme s cukrem a žloutkem. Poté postupně zapracováváme mouku smíchanou s práškem do pečiva, skořici a plátky mandliček. Necháme odležet v lednici. Potom vytvarujeme dva válečky a obalíme je ve směsi třtinového cukru  a plátků mandliček a znovu necháme odležet v ledničce.
Poté krájíme na 0,5 - 0,75 široké plátky, položíme na plech s pečičím papírem a pečeme na 170 stupňů zhruba 20 minut.


Voní to tu skořicí sice jako na Vánoce, ale proč si nedopřát skořici i jindy, než v zimě :-)



Krásný den!



Vaše Radka 















14 komentářů:

  1. Raduš ty lákáš .... ale odolávám, musim zpracovat rybíz:-))) Sušenky nechám na dlouhé zimní večery:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ajko, no jo, jen využívej darů zahrádky, já jsem se do sušenek pustila, že Pepánek měl chuť na nějaké další, co bych pro ně neudělala :-) Krásný nadcházející víkend! Radka

      Vymazat
  2. Velice často dělám vločkové sušenky, teď už i z dvojité dávky, už jsem si říkala, že by nebylo marné přidat do nich skořici :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, mě zase napadly ty vločky :-) Krásný den a děkuji za návštěvu! Radka

      Vymazat
  3. Radu, tak hlásím, oreo se povedlo a mělo úspěch! děkuji! A skořice a mandle...zase budu péct :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsem ráda, nějak je u nás teď sušenkové období :-) Budu muset zase děti přesvědčit na změnu :-) Krásný víkend! Radka

      Vymazat
  4. Milá Radko, vyzkoušela jsem tyto tvoje sušenky a jsou naprosto báječné. Měla jsem s nimi velký úspěch.
    Moc ti děkuji za inspiraci. Určitě ještě vyzkouším i jiné příchutě. Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Anny, moc Ti děkuji za vzkaz, který jsi mi tu zanechala! Udělala jsi mi velikou radost! Krásný den! Radka

      Vymazat
  5. Ahoj Radko, máš krásný, voňavý blog ;-) A ještě v kombinaci s háčkováním! Určitě musím, co nejdříve něco vyzkoušet, díky za recepty i návody, hezkou neděli! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, moc Ti děkuji za Tvou návštěvu a milá slůvka, která mne moc potěšila :-) Přeji krásné úterý! Radka

      Vymazat
  6. U Helenky jsem si přečetla o oreo sušenkách s odkazem na recepty ve tvém blogu. Ještě jsem ho celý neprošla, to udělám hned , jak napíšu komentář :-)
    Sušenky určitě vyzkouším, přeju hezké prázdniny!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, moc děkuji za návštěvu a doufám, že tu objevíš i nějakou jinou dobrotu, do které se třeba pustíš! Krásné prázdniny i Tobě! Radka

      Vymazat
  7. Dobrý den, na váš blog jsem zavítala díky Helence, která podle vás dělala tyto sušenky. Sušenky určitě vyzkouším a taky se moc ráda porozhlídnu tady u vás. Zahlídla jsem háčkování a to je můj snad nej koníček, i když toho zas tolik uháčkovat ještě neumím.
    Krásný blog. Hezké prázdniny přeji
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, moc děkuji za Vaši návštěvu a moc doufám, že se Vám tu bude líbit! Krásný den a krásné léto! Radka

      Vymazat