pátek 22. srpna 2014

Celozrnné lívance s javorovým sirupem, řeckým jogurtem, blumami a praženými mandličkami

Máme u nás na prázdninách neteř Claudinku. K obědu si děti poručily kuřátko na paprice a před chvilku jsem jim udělala k svačině lívanečky. A aby si neteř užila trošku toho mého zdobení v kuchyni :-), připravila jsem jim tentokrát celozrnné lívanečky s parádou. Když jsem to připravila, vypadlo z neteře jen: Hustýýýýýýýý :-D Takže pokud i vám to přijde hustý, přináším vám recept. Recept jsem našla na Apetitu on line, jen jsem si malinko upravila poměr surovin.


Suroviny:

100 g celozrnné mouky, 100 g hladké mouky, 1 lžička kypřícího prášku, 1 lžička mleté skořice, 1/4 lžičky jedlé sody, 250 ml podmáslí, 2 vejce, 3 lžíce medu - já použila tento med, 250 ml řeckého jogurtu

na zdobení: blumy, moučkový cukr, skořice, javorový sirup, meduňka, řecký jogurt, na sucho opražené plátky mandliček


V misce si neprve smícháme 1/4 řeckého jogurtu, podmáslí, vajíčka a med. Ve vedlejší misce si smícháme obě mouky, sodu, prášek do pečiva a skořici. Tuto sypkou směs potom nasypeme do tekuté, promícháme a můžeme začít smažit lívanečky. Ty potom ozdobíme javorovým sirupem, lžicí řeckého medu, blumami, posypeme moučkovým cukrem a skořicí, na sucho opraženými mandličkami a lístkem meduňky.


Chtěla, opravdu jsem chtěla odolat, vydržet a nedat si. Letní mlsání se na mě totiž už začalo podepisovat, ale odolat prostě nešlo :-)



Krásné odpoledne!


Vaše Radka





















8 komentářů:

  1. Radu, já nevím, jak ty to děláš. Já si jen přečtu nadpis a už se olizuji. No a pak se podívám na fotky a to už slintám:o))..opět úžasný recept..Krásný víkend Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, moc Ti děkuji! Dneska jsem byla sama překvapená, jak se to povedlo :-) Občas je to větší morda něco nafotit, aby to hezky vypadalo.... Krásný víkend a poslední prázdninový týden, na mě už to padá,nemám ráda přechod mezi prázdninam ia školou. Radka

      Vymazat
  2. Fakt hustýýýý.Hezký víkend Hana

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá moc krásně! :-) Mandle jsou určitě třešnička na dortu :-)) Když jsme si dovezli z Kanady originál javorový sirup . z prodejny "výrobny", kde jsme celý proces krásně viděli, tak to u nás nikdo nejedl.. A teďka, když vidím, kolik stojí v Česku, tak se mi chce plakat :D A jako na potvoru mi ještě začal chutnat.. :D

    Hezký večer,
    skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Hani :-) Tak tak, mandličky já můžu. Na vlašáky jsem alergická, tak mandle nacpu všude tam, kdemipřijdouvhod. Mám ráda to jejich křupnutí. Jinak k tomu sirupu, tak tak , ta cena je šílená. ale když on je vááážně moc dobrý! A ten proces, to musí být krásný! Není to jak napíchnou ty stromy a získávají z nich tu tekutinu? Hezký víkend!Radka

      Vymazat
  4. Dobrůtka, radost pohledět... :o) Hezkou neděli, Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No musím říct, že byly fakt dokonalý! Něco tady smrdí :-) Papa Radka

      Vymazat