pondělí 22. září 2014

Muchomůrka červená ...

Kdo by ji neznal. Je to krasavice, se kterou si ovšem není radno zahrávat. Musím se přiznat, že na vlastní oči jsem ji viděla jen párkrát. Ale je tolik typická, že si podle mě každý při vyslovení slova "prašivka" musí vybavit právě ji. A protože houbaření je s podzimem spojené a mnohé z nás si naše domovy zdobí proto, aby toto, alespoň pro mě nelichotivé roční období, přežila bez úhony na těle i na duši, rozhodla jsem se, že zkusím uháčkovat krom plodů jedlých, také tuto červenou krasavici. Při uháčkování první houbičky jsem si nedělala poznámky. Tentokrát jsem byla nějaká líná a navíc mě cíl poháněl kupředu a nechtěla jsem se zdržovat psaním poznámek. Včera se tu u nás zastavili naši a já hned muchomůrku dala mojí mamce. Pak jsem ale začala dumat, že bych vám sem stejně návod chtěla dát, takže jsem se pustila do muchomůrky č. 2 a u té už jsem si poznámky psala. Takže tady je výsledek a pokud budete mít chuť, můžete se pohodlně usadit a muchomůrky si uháčkovat také.









Návod:

Budeme potřebovat bavlněnou přízi typu Limone, Catania, Camilla, Nela a pod, háček č. 2,5 případně 3, jehlu a duté vlákno


Klobouček
1. řada uháčkujeme do smičky 2 řo jako náhradu na 1. KS a dalších 9 KS, budeme mít tedy celkem 10 KS, spojíme pevným okem v kroužek

2. řada uháčkujeme bez přidávání 10 KS, spojíme pevným okem

3. řada každý druhý KS z předchozí řady zdvojíme, budeme mít tedy celkem 15 KS a spojíme pevným okem 

4. řada bez přidávání uháčkujeme 15 KS a spojíme pevným okem

5. řada budeme zdvojovat každý 3. KS z předchozí řady - budeme mít celkem 20 KS a spojíme pevným okem

6. řada budeme zdvojovat každý 4. KS z předchozí řady - budeme mít 25 KS a spojíme pevným okem

7. - 9. řadu budeme háčkovat bez přidávání - tedy 25 KS v řadě a spojíme pevným okem. 

V této chvíli ukončíme práci červenou přízí. V této fázi si navlékneme do jehly bílou přízi a na klobouček vyšijeme bílé puntíky.

Dále budeme háčkovat spodek kloboučku houbičky, takže si vezmeme bílou přízi

10. řada V této řadě uháčkujeme bez přidávání 25 ks a to tak, že budeme háčkovat pouze za zadní nit a tím se nám vytvoří hrana. Konec řady opět spojíme pevným okem 

11. řada v této řadě budeme vynechávat každý 2. KS

Práci přerušíme a hlavičku houbičky vycpeme dutým vláknem.

12. řada v této řadě budeme vynechávat každý 2. KS

13. řada budeme vynechávat ob KS, práci ukončíme a zapošijeme. 

Navlékeneme si opět bílou přízi a spodek kloboučku vyšijeme "čárkami" a to tak, že jehlu vpíchneme do středu a pak už vyšíváme směrem ke krajům po celém spodku kloboučku.



Noha

1. řada  uháčkujeme do smičky 2 ŘO jako náhradu na 1. KS a dalších 9 KS, budeme mít tedy celkem 10 KS, spojíme pevným okem v kroužek

2. řada zdvojíme každý druhý KS - budeme mít 15 KS a spojíme pevným okem

3. řada zdvojíme každý 3. KS z předchozí řady - budeme mít 20 KS

4. řada zdvojíme každý 4. KS z předchozí řady - budeme mít 25 KS 

5. - 7. řada Budeme háčkovat bez přidávání 25 KS v řadě a spojíme pevným okem

8. řada budeme vynechávat každý 2. KS z předchozí řady

9. řada budeme vynechávat každý 2. KS z předchozí řady

Práci přerušíme a vycpeme dutým vláknem

10. - 16. řada budeme háčkovat bez ubírání

Opět práci budeme přerušovat a postupně vycpávat.

17. řada vynecháme ob KS, ukončíme a zapošijeme. 

Nakonec ještě uháčkujeme "krajku" na nohu muchomůrky. Uháčkujeme 15 ŘO, uháčkujeme 3 KS a do ŘO spojíme pevným okem, zase uháčkujeme 3 KS a zase je spojíme do následujícího ŘO pevným okem a takto pokračujeme do konce řady a vznikne nám krajka, kterou přišijeme, nebo přivážeme na nohu muchomůrky. 

Vysvětlivky:

KS krátký sloupek
ŘO řetízkové oko


Doufám, že se vám bude podle návodu háčkovat dobře, pokud se ho rozhodnete vyzkoušet. A pokud ano, můřete mi klidně vaše houbičky posílat na mou mailovou adresu a já poté Vaše fotky zveřejním zde na blogu :-)

Přeji Vám pohodový nový pracovní týden


Vaše Radka











 Chtěla bych vás požádat, abyste návod nepoužívali ke komerčním účelům, ale pouze pro radost sobě a vašim blízký! Děkuji



14 komentářů:

  1. Jé Raduš, ta je krásná. Přiznám se, že mochomůrky se mi v lese líbí moc, nejraději bych si je i odnesla domů.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, zase máme společnou věc, taky je mám moc ráda, když na ně narazíme :-) Krásný víkend a měj se krásně! Radka

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. :-) Viď, a jakou má sukýnku :-) Měj se krásně Ajko! Radka

      Vymazat
  3. Radu, muchomůrka je moc pěkná...i když já raději hříbky:o))..protože jsem nakoupila spoustu přírodně podzimních barev na dýně..tak nemám tu správnou červenou:o))..tak asi dodělám podzimní polštáře...ale je krásná..měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, do hříbků jsem se chtěla pustit také, ale už na ně asi nedojde :-) Na Tvé polštářky se už moc těším, budu muset přijít na kukandu na Tvůj blog, už tááák dlouho jsem tam nebyla :-( Krásný víkend! Radka

      Vymazat
  4. ...krásná, líbila by se mi jako ozdoba na stromeček, nj, ale kdo je vyrobí..? :o))) Hezký den, Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, tak tak :-) Když si představím, kolik by jich muselo být .... :-) Měj se krásně! Radka

      Vymazat
  5. Radko, moc krásná muchomůrka. Díky za návod, třeba letos ještě nějaká vyroste i u nás doma :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, moc Ti děkuji, jsem ráda, když se někomu líbí a podle návodu se do něčeho pustí! Takže prima tvořivé dny! Radka :-)

      Vymazat
  6. So beautiful blog...nice to meet you.
    Debora

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Debora! Thank you for your message, you are pleased with me! Have a nice day! Radka

      Vymazat
  7. Téééda ta je jako živá. snad bude chvíle času ji vyrobit. Díky opět za skvělý návod. Dýni podle tebe už mám téměř hotovou /už jí chybí jen stopka ;-)/. Krásný den VeronikA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tak to jsem moc ráda, že se Ti návody líbí a pokud budeš chtít, můžeš mi poslat fotku, jak se Ti zadařilo :-) Měj se krásně! Radka

      Vymazat