pondělí 26. ledna 2015

Tvrohová kuličková buchta

Krásné odpoledne! Teda řeknu vám, energie po marodění ještě stále chybí. Tuhle buchtu slibuji dětem už od pátku a teprve dnes na ní konečně došlo, hurá, vyvěste prapory :-) A to se mi do ní ani dnes nechtělo, ale už jsem měla změklé máslo :-) 
Možná tuhle výbornou buchtu znáte, ale pokud ne a máte rádi tvaroh, myslím, že si ji zamilujete. Recept není můj, ale na internetu ho najdete na více místech. A protože blog slouží i jako má osobní kuchařka, nesmí chybět ani u mne.


Suroviny:


na kuličky:

220 g polohrubé mouky, 150 g moučkového cukru, 3 lžíce kakaa holadského typu, 125 g změklého másla, 1/2 balíčku prášku do pečiva, 2 vajíčka


tvarohová směs:

2 vaničky tvarohu, 150 g moučkového cukru, 120 g změklého másla, 4 vajíčka, 1 lžíce domácího vanilkového cukru, 1 balíček vanilkového pudinku



Ze surovin na kuličky si zpracujete těsto a necháte ho v lednici uležet. Potom vyložíte plech pečícím papírem, z těsta tvoříte kuličky a kladete na plech s mezírkami. Protože je těsto dost lepivé, namáčela jsem si ruce v moučkovém cukru a kuličky pak šly tvarovat dobře. Takto připravený plech si dáme znovu do ledničky a pustíme se do přípravy tvarohové směsi.
Nejprve si oddělíme žloutky od bílků a žloutky si s cukrem a vanilkovým cukrem vyšleháme. Poté po částech vešleháváme máslo, tvaroh a nakonec prášek vanilkového pudinku. Z bílků si vyšleháme tuhý sníh a pomalinku vmícháme do připravené tvarohové směsi.Touto tvarohovou směsí pak zalijeme připravené kuličky a dáme péci do předem vyhřáté trouby na cca 170 stupnů a pečeme zhruba 3/4 hodiny.


Poznámka k množství:

Pokud máte rádi nižší buchty, bude vám toto množství stačit na klasický veliký plech. Pokud budete péct v polovičním množství, buchta bude vyšší a tak i doba pečení bude o něco delší.


A jelikož není každý den posvícení, než jsem buchtu dopekla, už je taková tma, že se mi prostě nedaří vyfotit pořádnou fotku, tak jsem použila jednu archivní :-) Žádná velká sláva, ale na chuti to neubírá :-)





Teď už krásný večer!


Vaše Radka

6 komentářů:

  1. Radka, vďaka Ti za pripomenutie tohto receptu. Robila som ho už dávno a musím to napraviť. Už viem, čo budem najbližšie piecť. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Radu, dělám asi podobná těsta, ale ne kuličky, vyzkouším, děkuji!
    Hezký večer a rychlé uzdravení přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto buchtu dělá má teta a vždy se k ní kvůli tomu těším :-D Je opravdu výborná :-)
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  4. Radu, buchtu neznám a vypadá moc dobře..Určitě zkusím, píšu si recept..Díky za inspiraci..Inka

    OdpovědětVymazat
  5. Radko, buchtu neznám, ale uložila jsem si a třeba někdy vyzkouším. Vypadá velmi lákavě.
    Hodně sil po nemoci přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Radu, taky se na ni chystám, ale někde jsem četla, že jsou kuličky tvrdé, tak mě to zpomalilo. Udělám ji přesně podle tebe, tvarohové moučníky máme moc rádi.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat