neděle 31. května 2015

Kyjevský řízek s bramborovými chipsy s medvědí solí

Krásné ráno!


Jak jsem se již v minulém příspěvku zmínila,
tlačí mě čas - nebo spíše nedostatek času.
A to dokonce tolik, 
že tu mám i recept, 
který jsem vám chtěla napsat již pár dní nazpět,
ale nakonec na něj nedošlo.
Takže bych to dnes ráda napravila
a třeba se vám bude hodit zrovna dnes k obědu.
Jediný food časopis, který si občas koupím,
je Apetit 
a recept na kyjevské řízky jsem našla právě v něm.



Suroviny:


4 kuřecí prsa, 2 stroužky česneku,
 velká hrst nasekané petrželky, 
150 g změklého másla, lžička citronové šťávy,
 sůl, hladká mouka a vajíčka na obalení řízků


na prtrželovou strouhanku:

strouhanka, svazeček petrželky,
 lžička nastrouhané citronové kůry, 
60 g nastrouhaného parmazánu 


na bramborové chipsy s medvědí solí:

3/4 kg bramborů nakrájených 
případně nakrouhaných na plátky,
 medvědí sůl
případně jiné bylinky, 
olivový olej




Nejprve si připravíme bylinkové máslo,
 kterým budeme plnit kuřecí kapsy. 
Do misky dáme změklé máslo, přidáme nasekanou petrželku,
 prolisované 2 stroužky česneku, 
přilijeme citronovou šťávu, osolíme
a důkladně vše promícháme.
 Z bylinkového másla vytvoříme váleček,
 dáme do sáčku 
a necháme v lednici ztuhnout.
Do prsou uděláme ostrým nožem kapsu, 
kterou naplníme bylinkovým máslem 
a kapsu přimáčkneme,
aby se nám uzavřela.
Potom řízky obalíme v trojobalu 
- mouce, vajíčku a v petrželkové strouhance,
 kterou si smícháme z výše uvedených surovin.
Smažíme ve vyšší vrstvě oleje 
po každé straně cca 4-5 minut.


Jako přílohu jsem zvolila bramborové chipsy.
Na plech dáme pečící papír, 
poklademe plátky brambor, 
pokapeme olivovým olejem,
 posolíme medvědí solí - 
případně můžeme dát čerstvé bylinky 
(rozmarýn, libeček, tymián - kdo co má rád)
a pečeme v troubě.







Užijte si ještě krásný zbytek víkendu!


Vaše Radka


1 komentář:

  1. Hmmm .... dala bych si, ale máme zítra guláš ... tak příště.-))

    OdpovědětVymazat