sobota 20. června 2015

Krémová polévka z bílého chřestu s mascarpone

Krásný sobotní večer!


První víkendový den máme za sebou.
Počasí nám sice moc radosti nedělá,
 ale alespoň je čas na trošku kultury.
Dnes jsme vyrazili s dětmi do kina na pohádku Pírkovo dobrodružství
a vzhledem k tomu, 
že pohádka o Mimonech nás doslova nadchla, 
zítra vyrážíme ještě na předpremiéru třetího dílu.
Na oběd jsme se tedy dnes zastavili ve městě,
 ale k večeři jsem opět připravila polévku 
- tentokrát z chřestu.
Měla jsem malinko strach, 
jak bude dětem chutnat, 
ale moc mile mne překvapily.
Lucinka si přidala a říkala, že je výborná
 a Pepánek snědl plný talíř také rychlostí blesku...


Suroviny:


svazek bílého chřestu, 3 menší brambory, 2 vrchovaté lžíce mascarpone, sůl, čerstvě mletý pepř, celozrnná bagetka, slanina na opékání


Chřest omyjeme, oloupeme a uřízneme zaschlé konce,
 přepůlíme, dáme do hrnce, přidáme oloupané brambory,
 zalijeme 3/4 l vody,
 osolíme a vaříme do měkka. 
Poté ponorným mixerem rozmixujeme na hladký krém
 a zjemníme dvěma lžícemi mascarpone a rozmícháme.
 Plátky slaninky osmahneme na sucho a na výpeku potom ještě osmahneme plátky bagetky.
Polévku podáváme s osmahnutou bagetkou, slaninkou 
a já dozdobila čerstvou majoránkou 
a nakonec opepříme čerstvě mletým pepřem.














Doufám, že jste si užili také prima den
 a já už vám nyní přeji krásný a pohodový večer
 a zítra se budete moci těšit na další recept :-)



Vaše Radka  

1 komentář:

  1. Radu,
    dělala jsme poprvé v neděli také polévku z bílého chřestu, podle trošku jiného receptu a moc nám také chutnala :-)

    OdpovědětVymazat