úterý 30. června 2015

Levandulová limonáda



Krásné odpoledne!



Léto nám ukazuje svou pravou tvář.
Sluníčko svítí a pálí a do konce týdne se rtuť na teploměru přehoupne dokonce přes třicítku.
Dodržovat pitný režit obzvláště v tomto počasí je tedy velmi důležité.
A pokud patříte k těm lidem,
kteří se občas rádi osvěží něčím nezvyklým,
mohu vřele doporučit třeba levandulovou limonádu.
Poprvé jsem ji ochutnala již loni na jednom výletě.
Už tenkrát mě její chuť velmi mile překvapila a naladila,
ale když jsme si ji letos poprvé připravili sami,
mé chuťové buňky tančily a letěly přímo do oblak na pozdrav sluníčku :-)
Proč?
Protože pro mě je to naprosto dokonalá kombinace osvěžení a výborné chuti.
Recept jsem nalezla v mé oblíbené kuchařce od Dity P...


Suroviny:


250 ml vody, 200 g cukru, 1 lžíce kvítků sušené levandule, 200 ml citronové šťávy, 1 perlivé vody



V hrnci si přivedeme k varu čtvrt litru vody společně s cukrem a kvítky levandule.
 Povaříme zhruba 2 minutky, poté necháme vychladit.
 Přecedíme do lahve, zalijeme perlivou vodou 
a přidáme  citronovou šťávu.
Podáváme s ledem, kvítkem levandule a plátkem citronu.














Ano, tak opravdu takhle je to jednoduché!
A co vy? 
Máte také nějakou svou oblíbenou domácí limonádu?
Budu moc ráda, když mi o ní případně napíšete.


Přeji vám krásný zbytek dne!


Vaše Radka

11 komentářů:

  1. Radka, vyzera to uzasne...levandulu milujem, tak urcite aj limonada nam bude chutit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Raduš, levanduli taky můžu ve všech podobách. Z toho vyplývá, že limonáda je určitě mňamózní. Krásné léto :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zní to celkem dobře, ale já bych se ji už asi bála ochutnat po tom co jsem zkoušela okurkovou limonádu, která mi vůbec nechutnala :D Moje nej je bezinková :)

    Life By Peggie

    OdpovědětVymazat
  4. Radko, idem už aj urobiť. :) Tvoja levanduľová bábovka bola super, podarila sa mi. Dík za recepty. D. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Radunko, já dělám milion variací na citronádu. Přihodím vždy jinou bylinku nebo sirup a chuť se změní natošup.
    Přeji ti fajn odpoledne, Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Snad už taky jednou vypěstuji nějakou levanduli, abych měla nějakou dekoraci, nebo třeba takovou limču, Kája.

    OdpovědětVymazat
  7. Radu, tu a tam takovou limonádu udělám, ale sladké pití piji jen zcela vyjímečně...Teď si užívám vlažný čaj z čerstvé máty a meduňky s kapkou citronu.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá zajímavě. Mohla bych zkusit. Zatím levanduli trhám jen na sušení :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jelikož máme doma skoro levandulové pole a doma ji všichni milujeme, tak jsem limču teď dala chladit :)) Díky za recept! Snad bude chutnat :)

    OdpovědětVymazat